Semantik Makale Nedir? Nasıl Yazılır? - Serkan Hüseyin Atay
Edebiyat

Semantik Makale Nedir? Nasıl Yazılır?

Semantik makale; anlamsal ilişkili kelimelerin kullanıldığı, okuyucuya aradığı tüm bilgileri net olarak sunan makaledir. Semantik ve SEO uyumlu makale hem arama motorları hem de ziyaretçiler tarafından sevilir.

Semantik makale, odak anahtar kelimenin yanı sıra o kelimeyle ilgili yan anahtar kelimeler de barındırır. Hedef anahtar kelimeyi çağrıştıran, onunla dolaylı yoldan ilgisi bulunan konulara değinir.

Semantik Makale Neden Önemlidir?

Arama motorlarında üst sıralara yükseltir. Çünkü semantik makale sadece belli bir anahtar kelimeye odaklanmaz. Temel anahtar kelimeye ilâveten, onun yan varyasyonlarını da barındırır. Böylece yazınız, farklı arama sorgularında da görünür. Bu da tıklanma oranını artırır.

Semantik makale kullanıcıya zengin bilgi sunar. Bundan dolayı kendini okutur. Kullanıcıyı sıkmaz. Onun için sayfada kalma süresi uzun olur. Hemen çıkma oranı düşer. Bu da sitenin otoritesini artırır, arama motorlarının gözünde prestijini yükseltir.

Yani semantik makale önemi sitenizin SEO’su üzerinde kendini gösterir. Siteniz güçlenir, daha fazla trafik almaya başlar. Rakipleriniz arasından sıyrılırsınız.

Bu da potansiyel hedef kitlenize ulaşmanızı kolaylaştırır. Sitenizde reklamlardan gelir elde ediyorsanız veya ürün-hizmet satışı yapıyorsanız kazançlarınızın artmasına katkıda bulunur.

Semantik Makale Nasıl Yazılır?

Semantik makale yazma teknikleri önce detaylı araştırmaktan geçer. İyi bildiğiniz bir konu olsa bile, farklı perspektiflerden bakmak ve bilmediğiniz şeyleri öğrenmek için araştırma yapmalısınız. Sadece ilk sayfada çıkan sitelere bakmakla yetinmemelisiniz. Diğer sayfalardaki sonuçları da incelemeli, topladığınız tüm bilgileri harmanlayıp okumalı ve özümsemelisiniz.

Rewrite, spin, özgünleştirme programı kullanmak gibi hilelerden kaçınmalısınız. Tamamen kendi cümlelerinizle, fakat gereksiz kelime kullanmadan ve tekrara düşmeden yazmalısınız. Yalnızca arama motoru odaklı değil, daha ziyade kullanıcı odaklı içerik oluşturmalısınız.

Semantik Makale Yazarken Nelere Dikkat Edilmeli?

  • İlgi çekici, konuyu yansıtan, kısa bir başlık seçin. Uzun başlıklar SEO açısından dezavantaj oluşturur ve kullanıcılarda okuma isteği uyandırmaz.
  • Odak anahtar kelime belirleyip bunu makalenin başında ve alt başlıklarda geçirin. Çeşitli paragrafların başında veya cümlelerin ortalarında da geçebilir. Makalenin sonunda da yine bu anahtar kelimeye yer verin.
  • Semantik makalede nelere dikkat edilmeli? Diye merak ediyorsanız, bunun sadece anahtar kelimeyle olmayacağını bilin. Doyurucu, kapsamlı, eğlenceli bir içerik yazmaya çalışın. Konu buna müsaitse, okuyucuyla bağ kurmak için samimi ancak seviyeli bir anlatım tarzı tercih edilebilir.
  • Kurumsal bir dille yazsanız bile, okuyanları bunaltmamaya özen gösterin. Örneğin sürekli ‘maktadır, mektedir’ ile biten cümleler kurmayın. Farklı yüklemler de olsun. Cümlelerinizi çeşitlendirin. Bu yazıda olduğu gibi! 😊
  • Anahtar kelime kullanımını abartmayın. Genelde herkes, ‘odak anahtar kelimenin toplam metne oranı %3 olmalı’ der. Fakat kendimizi böyle dar kalıplara sıkıştırmamamız gerekir. Önemli olan anahtar kelimeleri yerli yerinde, profesyonelce kullanabilmektir. Kullanıcıya ‘bu bir anahtar kelime ve ben sırf SEO yapmak için bunu metinde geçiriyorum.’ Mesajı vermemek gerekir.
  • Her 100 kelimede bir anahtar kelime kullanmak ideal olanıdır. Fakat bazen aynı cümlede iki anahtar kelime de kullanılabilir. Bu, konu bağlamına göre ayarlanmalıdır.
  • İmlâ kurallarına ve noktalama işaretlerine dikkat edin. Word’de yazım denetimini açın ki fark etmeden yaptığınız hataları sizin yerinize düzeltsin. 😊
  • Tabii ki bununla yetinmeyin. Metni yazdıktan sonra baştan okuyup eksiklerinizi belirleyin. Gerekirse ilâveler yapın. Yanlışlar varsa düzeltin.
  • Anlatım bozukluklarından kaçının. Özne ve yüklem birbiriyle uyumlu olsun. Bir paragrafta yazdığınız şeyi başka paragrafta farklı anlatımla tekrarlamayın. Her cümleniz farklı bilgi versin. Dolu dolu bir makale ortaya koyun.
  • H2, H3,H4 başlıkların dağılımını doğru yapın. Çoğu zaman H3’ten sonrası gerekmez. Fakat gerektiğinde H4 , H5 ve H6 tagleri kullanılabilir. Yazıda 1 tane H1 etiketi olur. Bu da makalenin başlığıdır.
  • Elma üzerine makale yazıyorsanız ‘elma nerede yetişir?’, ‘elma hangi mevsim çıkar?’ başlıkları H2 olur. ‘Elmanın faydaları’ diye H2 başlık atıp kısa bir açıklama yazarsınız. ‘Elmanın cilt sağlığına faydaları’, ‘elma neye iyi gelir?’, ‘elma hangi hastalıklardan korur?’ gibi başlıklar da H3 olmalıdır. Çünkü bunlar, H2 ile ilişkili, onun devamı niteliğinde alt başlıklardır.

Semantik Makale Yazarken Dikkat Edilecekler

Varan 1

  • Semantik makale yazma yöntemleri içinde en çok işe yarayanlardan biri, SEO araçları kullanmaktır. Google Anahtar Kelime Planlayıcı, SEMrush, Ahrefs gibi araçlardan yardım alarak aranma hacmi yüksek, rekabet oranı düşük anahtar kelimeler belirleyebilirsiniz.
  • Bunlara sahip değilseniz, konuyla ilgili araştırma yaparken Google arama sonuçlarının altında yer alan kelimeleri kullanabilirsiniz. İlk sayfada çıkan siteler o konuyu anlatırken hangi anahtar kelimeleri kullanmışlarsa bunları listelersiniz. Onlara -anlam bütünlüğünü bozmadan-yer verebilirsiniz.
  • ‘Kullanıcılar bunları da sordu’ kısmında çıkan sorulara da yer verebilirsiniz. Bunları makalenizin sonuna, ‘Sıkça Sorulan Sorular’ başlığı altına yazarak yanıtlayabilirsiniz.

Varan 2

  • Semantik makale nasıl yazılmalıdır? Diye düşünenler için başka bir önerimiz daha var: Linkleme yapmak. İçeriğinizin uygun yerlerine, iç veya dış linkleme yapabilirsiniz. Sitenizdeki ilgili yazılara bağlantı verebilirsiniz. Kaliteli sitelere dış link vermek de SEO puanını yükseltir. Tabii ki sizin rakibiniz olan sitelere link vermemeniz gerekir!
  • Listeli anlatım tercih etmek makalenin okunmasını kolaylaştırır. Uygun yerlerde maddeleme kullanabilir, şimdi yaptığımız gibi konuyu maddeler hâlinde anlatabilirsiniz.
  • %100 özgünlük vazgeçilmez bir kriterdir. Makalede kopya cümlelere yer verilmemelidir. Özgünlük denetimi için Kopyakontrol sitesini kullanmanız mümkündür.
  • Semantik makale kuralları içerisinde öne çıkan bir başka husus, makaleyi gökkuşağına çevirmemektir! 😊 Anahtar kelimeleri vurgulamak, arama motorlarının dikkatini çekmek için bold veya italik yazmak gerekir. Fakat bu konuda da aşırıya kaçılmamalıdır. Kullanmak istediğiniz farklı anahtar kelimeler varsa ve hiçbirinden ferâgat etmek istemiyorsanız, bazılarını vurgusuz bir şekilde normal yazabilirsiniz. Bu da arama motorlarının gözünden kaçmayacaktır.

Varan 3

  • Paragraflar ve cümleler kısa olmalıdır. Çok uzun olursa, SEO dersinden eksi not alırsınız! Her paragrafın 3-4 satır, 6-7 cümle, her cümlenin en fazla 20 kelime olması idealdir.
  • Anahtar kelimeler, ek almadan kullanılmalıdır. Örneğin ‘elmanın faydalarını saymakla bitiremeyiz’ yerine,’elmanın faydaları saymakla bitmez.’ Yazmak daha doğrudur.
  • Sadece anahtar kelimeleri değil, başlıkları da kalın yazın. Başlıklar daha büyük puntoyla yazılır fakat metin içindeki anahtar kelimeler yazıyla aynı büyüklükte olur.
  • Anahtar kelimenizin eş anlamlılarını ve zıt anlamlılarını da makale içinde geçirin. Kendinizi tek bir kelimeyle sınırlamayın.
  • Gerekirse tablo kullanın. Mümkünse makalenizi özgün ve kaliteli görsellerle, videolarla destekleyin.
  • Uzun kuyruklu anahtar kelimelerden de yararlanın. Fakat başlıklarda geçecek odak anahtar kelimeniz kısa olsun.
  • Siteye eklerken meta başlığı ve meta açıklaması gibi kısımları karakter sınırlamasına dikkat ederek doldurun. Meta açıklamasında anahtar kelimeniz en fazla 2 defa geçebilir. Fazlası spam olur.
  • Görsellerinizi optimize edin. Her görselde onunla ilgili alt metin kullanın.
  • Semantik makale yazarken dikkat edilmesi gerekenler arasında makale uzunluğu da vardır. Fakat bu, konuya göre değişir. Önemli olan mevzuyu hiç uzatmadan, fakat ilgi çekici bir şekilde aktarabilmektir. SEO açısından her yazının en az 300 kelime olması önerilir.

İnternetten Yapılabilecek 5 Farklı İş

Youtube ile Para Kazanma

Kadın işareti Ne Anlama Gelir? Nasıl Yapılır?

Satranç Nedir? Nasıl Oynanır?

0 Bir Doğal Sayı Mı?

Click to rate this post!
[Total: 5 Average: 4]

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı